El proper 22 d’abril oferirà un esplèndid concert amb un repertori format per música catalana dels segles XX i XXI, i també música descriptiva de compositors universals.
16-04-2017
La música pròpia és un dels elements d’identitat d’un país. A Catalunya aquest element és realment important, tot i que sovint menystingut sense motiu. Cada any, per Sant Jordi, l’Orquestra Simfònica Sant Cugat tracta de contribuir a esmenar aquest menysteniment programant autors catalans.
D’entre els principals al·licients d’aquest concert cal destacar l’estrena de l’obra “Fantasia popular”, de Marc Migó (1993-), que inclou diverses cançons populars catalanes (“El Rossinyol”, “La dama d’Aragó” i “En Pere Gallerí”), amb la col·laboració del Cor Infantil Sant Cugat, i tres cançons populars (“El mestre”, “El bon caçador”, “El mariner”), instrumentades per Manuel Oltra, que seran interpretades per la mezzosoprano Marta Valero.
A més, l’Orquestra Simfònica Sant Cugat, dirigida per Josep Ferré, interpretarà altres peces d’autors catalans: la sardana “Juny”, de Juli Garreta (1875-1925), i “L’aplec”, d’Agustí Borgunyó (1894-1967), compositor català que va viure molts anys als EUA –per això a les seves composicions es noten clarament les influències de les dues nacionalitats-.
Pel que fa a la música descriptiva de compositors universals, l’Orquestra Simfònica Sant Cugat interpretarà “Les Hèbrides”, de Felix Mendelssohn (1809-1847), l’obertura “The Wasps”, de Vaughan-Williams (1872-1958), “Intermezo”, de Cavalleria Rusticana, de Pietro Mascagni (1863-1945) i “Bacchanale”, de Saint Saëns (1835-1921)
Aquest mateix concert també es farà el dia següent, Sant Jordi, a les 19.00 hores, al Teatre La Massa de Vilassar de Dalt (aquesta temporada 2016-17 l’Orquestra Simfònica Sant Cugat ofereix un cicle de concerts en aquest històric teatre del Maresme).
Marta Valero, mezzosoprano
La mezzosoprano catalana Marta Valero es llicencia amb matrícula d’honor en Interpretació de Cant Clàssic i Contemporani a l’Escola Superior de Música de Catalunya. Amb veu dúctil i extensa, ha sabut unir la musicalitat i expressivitat teatral, i afronta repertoris i estils diversos, des de l’òpera barroca fins a la música contemporània. Ha interpretat rols operístics com Dido, a Dido i Eneas de H. Purcell, amb “La Risonanza”; Volpino a Lo Speziale de F. J. Haydn; Tierra a Los Elementos d’A. Literes; Querubino a Le nozze de Figaro i Donna Anna a Don Giovanni, totes dues de W.A. Mozart, entre d’altres.
Dins el repertori contemporani ha participat en diverses estrenes, i en destaquen obres com Primary colors d’Agustí Charles; Lorca al Piano d’Enric Palomar i l’òpera El Saló d’Anubis de Joan Albert Amargós. La seva versatilitat vocal li ha permès endinsar-se en altres gèneres musicals, apropant-se al jazz i al folk. Destaca la seva intervenció com a artista convidada en la producció del Brossa Quartet de Corda, Les cançons dels Brigadistes, amb l’enregistrament d’un CD d’aquest repertori variat, que ha estat en gira per Catalunya, Espanya i França. Junt amb el pianista Albert Guinovart, el flautista Bernat Castillejo i l’OCT 48, ha participat en diversos concerts en homenatge al mestre Manuel Oltra i el repertori interpretat ha estat objecte de l’enregistrament d’un CD.
Daniel Romaní
La música catalana en el concert de Sant Jordi
Creada l’any 1990, l’OSSC ha realitzat més de 500 concerts