“És el conte musical més famós de la història de la música”, diu Josep Ferré, director titular de l’Orquestra Simfònica Sant Cugat. Es refereix a “En Pere i el llop”, que el compositor rus Sergei Prokofiev (1891-1953) va compondre un any especialment trist per aquest país -el 1936, el de l’inici de la guerra civil- amb la finalitat pedagògica que els nens i les nenes coneguin la música simfònica i els instruments de l’orquestra de manera divertida.
“És una peça de gran qualitat; que ningú deixi de venir perquè pensi que és només per a infants”, afegeix Josep Ferré, que dirigirà aquesta composició el proper mes d’octubre en diferents escenaris del país, concretament a Reus (Teatre Fortuny, 4 d’octubre, 11:30 hores), Castelldefels (Teatre Plaza, 5 d’octubre, 11:30 hores) i Olot (Teatre Principal, 19 d’octubre, 11:30 hores).
Al concert del Teatre Fortuny de Reus hi participarà, com a narrador, el popular actor Jordi Bosch, habitual de les sèries de TV3 (la llista de sèries en les quals ha intervingut és llarguíssima: “Estació d’enllaç”, “Nissaga de poder”, “Quico el progre”, “Jet lag”, “Majoria absoluta”... ). Als altres dos concerts el narrador serà el també popular actor Joan Berlanga, que ha actuat en nombrosos espectacles, alguns d’intimistes, com “Llach poeta”. Mentre s’interpreti la peça, s’oferirà una projecció audiovisual realitzada per a aquests concerts per Anna Calvo i Xavier Alfaras.
L’Orquestra Simfònica Sant Cugat ofereix “En Pere i el llop”, la peça més coneguda de Prokofiev, en diversos escenaris de Catalunya
Creada l’any 1990, l’OSSC ha realitzat més de 500 concerts