CONVERSES AMB ALBERT MORALEDA

Creada l’any 1990, l’OSSC ha realitzat més de 500 concerts
Juny 2021 Com podríem definir una persona amb el bagatge d' Albert Moraleda? Gran músic i tècnic de so, s'ha especialitzat en l'enregistrament i postproducció de música simfònica, jazz i coral, entre d'altres. 

Albert Moraleda i Perxachs va néixer a Barcelona el mes de gener de 1947 en el si d'una família melòmana de la dreta de l'Eixample. Al Conservatori va estudiar solfeig, harmonia, estètica, fuga i contrapunt, direcció coral, piano, saxòfon, flauta, contrabaix, instruments de percussió, timbals, música de cambra i direcció coral.

A casa compartia la dimensió espai-temps amb dos germans músics també: en Joan Lluís, el gran (piano, oboè i compositor-orquestrador especialitzat en música per a cobla, que va ser director de la Cobla Jovenívola de Sabadell del 2010 al 2016) i en Jordi, el petit (piano, fagot, i també compositor, que va ser membre fundador del "Conjunt català de música contemporània"). Amb l' Albert varen formar part de la Capella Clàssica Polifònica del FAD.

Ja de ben petit el fascinava el so reproduït per qualsevol estri que sonés. Tot allò que sonava atreia la seva atenció i als quatre anys la seva joguina preferida era un gramòfon.

El seu primer enregistrament amb músics el va fer l´any 1961 amb 14 anys  al desaparegut Estudi Toreski de Ràdio Barcelona gràcies al seu germà Joan Lluís, que era pianista d'un grup que es deia "sis únics" i necessitava un baix.

Va començar a treballar professionalment com a contrabaixista amb només quinze anys. Des d'aleshores -com a contrabaixista- ha treballat amb incomptables artistes com Ovidi Montllor, Lluís Llach, Mª del Mar Bonet, Joan Isaac, Xavier Ribalta, Guillermina Motta, Núria Felíu, Salomé, Francesc Pi de la Serra, etc. Ha tocat a l'Olympia de París amb Maria del Mar Bonet i també amb  Xavier Ribalta.

L'any 1976, amb 29 anys, va inaugurar a Barcelona el seu primer estudi d´enregistrament.

Entre el 1977 i el 1995, durant gairebé 20 anys, es va dedicar a la composició i l'enregistrament de temes publicitaris. Entre ells n'hi ha alguns de molt populars, com el de Dodot, la Jijonenca, Wipp Express, Fotoprix o Banco de Santander. En aquest període va compondre i realitzar les sintoníes dels programes "Tres i l'astròleg", "Filiprim" i "La Parada", tots ells d'en Josep María Bachs.

Per descansar una mica dels temes publicitaris va compondre per gust dues misses per a cor mixt a capella. La "Missa de la Sagrada Família" que es va estrenar al temple del mateix nom, i la "Missa del Remei", estrenada també aquell any a la Catedral de Barcelona.

Al seu estudi ha enregistrat el doblatge de solistes i cors de les cançons de moltes pel·lícules de Disney i Dream Works ( "La bella y la bestia", "El rey León", etc.) i també ha realitzat la direcció musical de pel·lícules com Annie, Mulan o El Rey y Yo. L'any 1983 va enregistrar la sintonía de TV3, composta i dirigida per Jordi Doncos. Des del seu estudi ha dut a terme enregistraments per a incomptables productores discogràfiques i artistes de tots els estils i procedències.

El 1995 va fundar la discogràfica Edicions Albert Moraleda S.L. amb la intenció de difondre la nostra música, simfònica i de cambra, i la tasca dels nostres intèrprets. Edicions Albert Moraleda va rebre el premi Ciutat de Barcelona 1995 per la feina feta amb el CD "Eduard Toldrà, música i poesía", amb l'  Anna Ricci -mezzo-soprano- i l'Àngel Soler -piano-.

Les seves dues passions són la música i la màgia d´enregistrar-la.


En Josep Ferré, director de la Simfònica Sant Cugat, l'ha entrevistat pel butlletí:

 
P
er ser un bon tècnic, cal ser un bon músic



L'any 2000 va ser nominat pel premi SGAE al millor tècnic de so i el 2004 va rebre la nominació al premis Grammy per l´enregistrament de l´òpera de Xavier Montsalvatge "El Gato con Botas" , editada per Columna Música.



Segueix-nos