Concert Sant Jordi 2016

Creada l’any 1990, l’OSSC ha realitzat més de 500 concerts
Concert de Sant Jordi. Música catalana / (V.F)


 Programa
  • Puigsoliu de Joaquim Serra (1907-1957)
  • Rapsòdia catalana per a piano i orquestra op. A-50 de Joan Manén (1883-1971)
  • L’aplec de Agustí Borgunyó 1894-1967)
  • Ximerreniant de Marc Migó (1993-)
  • Glosa a l’Emigrant de Salvador Brotons
Orquestra Simfònica Sant Cugat / Concertino: Geert Krosenbring / Director: Salvador Brotons




MG8222
MG8195
MG8191
MG8183
MG8163
MG8146
MG8135
MG8112
MG8096
MG8086


Brotons dirigirà Brotons al concert de Sant Jordi de l’Orquestra Simfònica Sant Cugat

La música catalana té un repertori molt ampli i poc conegut. Però la gran majoria de melòmans d’aquest país coneixen molt més músics alemanys, francesos, italians, nord-americans... que no pas catalans. L’Orquestra Simfònica Sant Cugat tracta de contribuir a esmenar aquesta anomalia i programa tot sovint autors catalans, especialment al concert de Sant Jordi. El proper 22 d’abril oferirà un esplèndid concert en què tot el repertori serà de música catalana dels segles XX i XXI, d’autors consagrats i d’altres de poc coneguts. Un concert de música en majúscules, que de ben segur farà créixer l’admiració per uns quants compositors del país.

L’Orquestra Simfònica Sant Cugat, dirigida per Salvador Brotons, interpretarà “Puigsoliu”, un poema simfònic de Joaquim Serra (1907-1957), autor de nombrosíssimes sardanes, “L’aplec”, d’Agustí Borgunyó (1894-1967), compositor català que va viure molts anys als EUA –per això a les seves composicions es noten clarament les influències de les dues nacionalitats- i “Ximerreniant”, del jove compositor Marc Migó (1993-).

Els dos principals al·licients del concert seran la interpretació de “Glossa de l’emigrant”, de Salvador Brotons, que dirigirà ell mateix, com totes les altres peces, i de “Rapsòdia catalana per a piano i orquestra”,  del compositor i violinista Joan Manén (1883-1971). El pianista solista d’aquesta darrera peça serà Daniel Blanch.

Salvador Brotons, director d’orquestra i compositor

Nascut a Barcelona en el si d’una família de músics, Salvador Brotons va estudiar flauta amb el seu pare, i va fer els estudis musicals al Conservatori de Música de Barcelona, tot aconseguint els títols de flauta, composició i direcció d’orquestra. Des de l’any 1977 fins al 1985 va ser flauta solista de l’Orquestra del Gran Teatre del Liceu i membre de l’Orquestra Ciutat de Barcelona. L’any 1985 va obtenir una beca Fullbright i es va traslladar als Estats Units, on va assolir el doctorat en música a la “Florida State University”.

En l’àmbit de la composició, ha escrit nombroses obres majoritàriament orquestrals i de cambra i ha guanyat importants premis de composició, entre els quals el Premio Orquesta Nacional de España (1977) per Quatre Peces per a Cordes, el premi Jove d’Or (1980), el Premi Ciutat de Barcelona (l’any 1983 per la seva Primera Simfonia, i l’any 1986 per l’obra Absències per a narrador i orquestra), Southeastern Composers League Award, per Sinfonietta da Camera (1986), The Madison University Flute Choir Composition Award (1987) per Suite de Flautes, i el Premi Reina Sofia de Composició (1991) per Virtus. També ha rebut nombrosos encàrrecs de composició. Aquest any ha estrenat el musical “Fang i Setge”.

Un bon nombre de les seves obres han estat editades i també enregistrades en diversos CDs tant a Europa com als EUA, en segells com Naxos, EMI, Auvidis, Albany Records, Claves, Harmonia Mundi, RNE...

Brotons ha estat director titular de l’Orquestra Simfònica de Balears “Ciutat de Palma” i de l’Orquestra Simfònica del Vallès. Des del 1991 és el director titular de la Vancouver Symphony (Estat de Washington). Actualment és també el director titular de la Banda Municipal de Barcelona.

Ha dirigit com a director convidat importants orquestres arreu del món en països com els EUA, Israel, França, Alemanya, la Xina, Polònia, Corea del Sud, Mèxic, Uruguai, Colòmbia, Bulgària... i també les orquestres més prestigioses de l’estat espanyol. 

Actualment compagina una intensa agenda com a director d’orquestra amb la composició d’un bon nombre d’encàrrecs d’obres de tot gènere. És professor de Composició i de Direcció d’orquestra de l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC).

Daniel Blanch, pianista

Daniel Blanch va formar-se amb Maria Canals i Raquel Millàs a l’Acadèmia Ars Nova de Barcelona. Va fer estudis de perfeccionament amb Maria Tipo, Ramon Coll i Brigitte Engerer. Ha estat premiat en diversos concursos nacionals i internacionals, entre els quals El Primer Palau i el Concurs Internacional Maria Canals de Barcelona. Ha actuat com a solista amb orquestres com la Sinfonia Varsovia, la Simfònica Nacional de Cuba, l’Orquestra de Cambra de Praga i la Simfònica de Xalapa. Ha realitzat deu enregistraments discogràfics, entre els quals destaquen concerts per a piano i orquestra de compositors catalans: Ricard Lamote de Grignon, Manuel Blancafort, Carlos Suriñach, Joaquim Nin-Culmell i Xavier Montsalvatge. Forma duet estable amb la violinista Kalina Macuta.

Daniel Blanch és president de l’Associació Joan Manén, creada el 2010 amb la intenció de difondre la figura i l’obra del violinista i compositor Joan Manén. “Pocs són encara avui dia els qui coneixen la vertadera importància que va assolir Manén dins el món musical”, afirma Daniel Blanch. “Manén va realitzar més de quatre-mil concerts arreu del món i va ser considerat el successor de Pablo Sarasate. Com a compositor, va gaudir d’un gran prestigi i la seva extensa obra va ser interpretada per les orquestres i als auditoris més importants d’Europa i Amèrica”, explica Blanch.  L’Associació Joan Manén ha ideat un projecte de difusió del patrimoni musical català. Anualment du a terme, a Barcelona, el Cicle de música catalana Joan Manén.


Segueix-nos